×
ក្រុមហ៊ុន Bridgestone នឹងចាប់ផ្តើមកែច្នៃសំបកកង់ដោយប្រើបច្ចេកវិទ្យាថ្មីនៅឆ្នាំ២០៣០

ក្រុមហ៊ុន Bridgestone នឹងគ្រោងបញ្ចប់ការ បង្កើតបច្ចេកវិទ្យាថ្មីសម្រាប់ការកែច្នៃសំបកកង់ឡើងវិញនៅដើមឆ្នាំ២០៣០ ដោយព្យាយាមកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់នៃកាបូនឌីអុកស៊ីតក្នុងខ្សែច្រវ៉ាក់ផ្តត់​ផ្គង់រថយន្ត។

ក្រុមហ៊ុនដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងតូក្យូមានបំណងប្រើប្រាស់ការកែច្នៃសាធាតុគីមីឡើងវិញ ដែលអាចបំបែកសារធាតុសំបកកង់ឲ្យទៅជា ម៉ូលេគុលសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ឡើងវិញ។ ដំបូងសំបកកង់ត្រូវបានរំលាយ បន្ទាប់មកសមាភាពទាំងនោះត្រូវបានបំបែកធាតុ ដោយការប្រើប្រាស់កាតាលីករនៅសីតុណ្ហភាពដែលបានកំណត់។

ក្រុមហ៊ុន Bridgestone ជឿជាក់ថាដំណើរការនេះ នឹងអាចកែច្នៃសំបកកង់ប្រមាណ១០ម៉ឺនតោន/ឆ្នាំឬប្រហែល ១០% នៃសំបកកង់ដែលបានបោះ ចោលប្រចាំឆ្នាំនៅក្នុងប្រទេសជប៉ុន។

កម្មវិធីស្រាវជ្រាវនិងការអភិវឌ្ឍន៍នេះ កំពុងធ្វើឡើងជាមួយក្រុមហ៊ុនប្រេងជប៉ុន Eneos Holding។ ក្រុមហ៊ុន Bridgestone នឹងចំណាយទឹកប្រាក់ប្រហែល១៣៤លានដុល្លារអាម៉េរិក រហូតដល់ឆ្នាំ២០៣០ ដើម្បីសម្រេចកិច្ចការនេះ ។

រោងចក្រដែលអាចកែច្នៃសំបកកង់ពី២០ ទៅ ៣០ម៉ឺនតោន​​​ នឹងចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ២០២៤ ដើម្បី​បង្ហាញ​​អំពីវិធីសាស្ត្រ​នៃការកែច្នៃឡើងវិញ​ដ៏មាន​ប្រសិទ្ធភាពបំផុត ម្យ៉ាងទៀតរោងចក្រកែច្នៃឡើងវិញ​ដែលពេញលក្ខណៈមួយនឹងត្រូវបានសាងសង់​នៅ​ឆ្នាំ២០៣០។

កៅស៊ូជាដុំប្រមាណពាក់កណ្តាលដែលច្នៃ​ពី​សំបកកង់យានយន្តត្រូវបានផលិតផ្សំដោយសារធាតុ​អ៊ីសូព្រីន ដែលជាសារធាតុផលិតចេញពីដើម​កៅស៊ូឬជាសារធាតុបប៊ុយតាយ៉ែន (Butadiene) ដែលជាវត្ថុធាតុសំយោគបានមកពីប្រេងកាតមិន​ទាន់ចម្រាញ់ (Naphtha)។ ក្រុមហ៊ុន Bridgestone នឹងប្រើសារធាតុទាំងពីរនេះឡើងវិញ ហើយ​នឹង​ចម្រាញ់យកវត្ថុធាតុដើមពីសំបកកង់យានយន្តចាស់ៗមកវិញដែរ។ ចំពោះសំបកកង់ដែលបានកែច្នៃ​ឡើង​វិញត្រូវបាន រំពឹងថានឹងមានតម្លៃខ្ពស់ជាងសំបកកង់ថ្មី។

លោក Masashi Otsuki ​ជា​ប្រធាន​ក្រុមផ្នែក​ទំនើប​កម្មសម្ភារៈ​របស់ក្រុមហ៊ុន Bridgestone បាន​និយាយ​ថា​ប្រសិនបើ​យើងផ្តល់សំបក​កង់​មាន​អាយុកាលប្រើប្រាស់បានយូរនិងមាន​តម្លៃ​បន្ថែម​ខ្ពស់​ជាងផលិតផល​ធម្មតា នោះ​យើង​អាចស្រូបយកថ្លៃ​ដើម​នៃ​ការ​កែច្នៃ​ឡើងវិញ​បាន​ ដោយការបញ្ចូល​ចំនួន​ប្រាក់​ជាក់លាក់មួយទៅក្នុងថ្លៃរបស់វា។

ក្រុមហ៊ុនផលិតសំបកកង់ជប៉ុន Yokohama Rubber និងក្រុមហ៊ុនផលិតសម្ភារៈ Zeon ដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងតូក្យូក៏បានសហការគ្នាចាប់ផ្តើមបង្កើតបច្ចេកវិទ្យាថ្មី ដើម្បីទាញយកវត្ថុធាតុដើមពីសំបកកង់យានយន្តដែលបានបោះចោល។

ជាដំបូងក្រុមហ៊ុនផលិតគីមីយកកាបូនម៉ូណូអុកស៊ីតនិងអ៊ីដ្រូសែនចេញពីសំបកកង់ដែលបានប្រើរួច ហើយបំលែងវាទៅជាអេតាណុល។ បន្ទាប់ មក​ក្រុមហ៊ុន Zeon ប្រើអេតាណុលនេះ ដើម្បីផលិតជា​សម្ភារៈកៅស៊ូសំយោគប៊ុយតាយ៉ែន ហើយក្រុមហ៊ុននឹង​សាងសង់​រោងចក្រ​បង្ហាញ​នៅ​ឆ្នាំ២០២៤ខា​ង​មុខ​នេះ។

បច្ចុប្បន្ននេះ ប៊ុយតាយ៉ែនមានប្រហែលតែ ៦០%ប៉ុណ្ណោះ​ ដែលអាចកែច្នៃចេញពីសំបកកង់បោះ​ចោល ដោយប្រើវិធីសាស្ត្រអេតាណុល។ ក្រុមហ៊ុន Zeon និង Yokohama Rubber សង្ឃឹមថា​នឹង​បង្កើន​ទិន្នផលប៊ុយតាយ៉ែនប្រហែលដល់៨០% នៅពេល​​ដែលដំណើរការរបស់ពួកគេ ឈានដល់​ដំណាក់កាល​ដែលអាចធ្វើបាននៅឆ្នាំ២០៣៤។  ជាមួយគ្នានេះអ្នកស្រាវជ្រាវនឹងស្វែងរកកាតាលីករ​ដែលត្រឹមត្រូវ​ដើម្បី​​បង្កើនទិន្ន- ផលនេះ។

ក្រុមហ៊ុន Zeon មានរោងចក្រផលិតសំបកកង់នៅក្នុងខេត្ត Yamaguchi របស់ប្រទេសជប៉ុននិង​នៅប្រទេសសិង្ហបុរី ហើយនឹង​ពិចារណា​លើ​កន្លែង​ផលិតជាលក្ខណៈ​ទ្រង់ទ្រាយ​ធំ​ទាំង​នៅក្នុង​និង​ក្រៅប្រទេស។

យោងតាមសមាគមក្រុមហ៊ុនផលិតសំបកកង់យានយន្តជប៉ុនបានឲ្យដឹងថា សំបកកង់យានយន្តភាគច្រើនត្រូវបានដុតចោល ហើយសំបកកង់មួយអាចបញ្ចេញកាបូនឌីអុកស៊ីតប្រហែល៣០០គ.ក្រ.ពេញមួយវដ្តជីវិតរបស់វា។ ឆ្នាំ២០២១ ប្រទេស​ជប៉ុនបានបោះចោលសំបកកង់ចំនួន ​៩១​លានសំបក តាមរយៈការផ្លាស់ប្តូរសំបកកង់ឬការ​បោះចោលយាន​យន្តមានន័យ​ថា ​​សំបក​កង់​ត្រូវ​បាន​​គេ​បោះចោល​មាន​ចំនួនមួយលាន​តោន ដែល​មាន​តែ​មួយផ្នែកប៉ុណ្ណោះ​ត្រូវបានយក​ទៅ​កែច្នៃ​ឡើងវិញ។

យោងតាមរបាយកាណ៍ Ocean របស់ក្រុម​ហ៊ុន​អាម៉េរិកបានឲ្យដឹងថា តម្រូវការសំបកកង់រំពឹងថានឹងកើនឡើង ហើយទីផ្សារសំបកកង់យានយន្តពិភពលោកនឹងមានទឹកប្រាក់ឈានដល់២១៩,៨​ពាន់លានដុល្លារនៅក្នុងឆ្នាំ២០៣០  បានកើន​​ឡើង​​ប្រហែល ៥០% ចាប់ពីឆ្នាំ២០២១ មក។

ប៉ុន្តែតំបន់មួយចំនួនដែលផលិតកៅស៊ូធម្មជាតិនៅតែមានកម្រិត។ ប្រសិនចលនា​កាត់បន្ថយការបញ្ចេញកាបូនឌីអុកស៊ីតទទួល​បាន​ជោគ​ជ័យក្នុងការកាត់បន្ថយលើការប្រើប្រាស់ប្រេង​ឥន្ទនៈ នោះវត្ថុធាតុដើ​ម​សម្រាប់​កៅស៊ូសំយោគ​នឹង​កាន់តែពិបាកចូលប្រើប្រាស់។

ទោះបីជាសំបកកង់អាចកែច្នៃឡើងវិញបានពេញលេញក៏ដោយ ក៏ការផ្គត់ផ្គង់នឹងមិនមាន​គ្រប់​គ្រាន់ដើម្បីបំពេញតម្រូវការនាពេលអនាគតឡើយ ហេតុនេះហើយអ្នក​ស្រាវជ្រាវមួយចំនួន​កំពុង​សម្លឹង​​រក​ការ​ផលិត​សំបក​កង់​ចេញ​ពី​​វត្ថុ​ធាតុជីវម៉ាសដូចជា​ ពោតជាដើម៕

ព័ត៌មានចុងក្រោយ