ក្រុមប្រឹក្សាកៅស៊ូម៉ាឡេស៊ី (MRC: Malaysian Rubber Council) ដែលពីមុនត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាក្រុមប្រឹក្សាជំរុញការនាំចេញកៅស៊ូម៉ាឡេស៊ីកំពុងស្ថិតនៅកន្លែងពិសេសមួយ ដើម្បីបង្ហាញផលិតផលកៅស៊ូម៉ាឡេស៊ីទៅកាន់ពិភពលោក។
នៅថ្ងៃទី១៤ ខែមេសាឆ្នាំ២០០០ MRC ត្រូវបានដឹកនាំដោយក្រុមប្រឹក្សាភិបាលដែលត្រូវបានតែងតាំងដោយរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងចម្ការឧស្សាហកម្មនិងមុខទំនិញ ដែលមានភារកិច្ចជំរុញផលិតផលកៅស៊ូម៉ាឡេស៊ីមានគុណភាពនិងផលិតផលសម្រេចកែច្នៃពីកៅស៊ូទៅកាន់ទីផ្សារពិភពលោក។
ផ្អែកលើទិន្នន័យពីក្រុមប្រឹក្សាកៅស៊ូបានបង្ហាញថា ការនាំចេញនៃឧស្សាហកម្មកៅស៊ូម៉ាឡេស៊ីនៅត្រីមាសទី១ ឆ្នាំ២០២១ បានកើនឡើង១៦៩,៦% គឺ ២១,៨៤ពាន់លានរីងហ្គីដ ដល់ ៨,១ពាន់លានរីងហ្គីដ។ អនុវិស័យស្រោមដៃនៅតែជាការនាំចេញដ៏ធំបំផុតសម្រាប់ឧស្សាហកម្មនេះ ដោយកើនឡើង ២៦៥,៧% ស្មើនឹងទឹកប្រាក់ប្រមាណ ១៧,៨៦ ពាន់លានរីងហ្គីដ នៅត្រីមាសទី១ ឆ្នា២០២១នេះ។
ដោយដឹងអំពីសារៈសំខាន់របស់ទីភ្នាក់ងារក្នុងការរៀបចំទិសដៅឧស្សាហកម្មកៅស៊ូក្នុងស្រុក លោក Nurul Islam Mohamed Yusoff ជានាយកប្រតិបត្តិ មានបំណងធ្វើរឿងនេះឲ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាព។ លោកបានចូលរួមជាមួយ MRC លើកដំបូងនៅថ្ងៃទី១៥ ខែមីនាឆ្នាំ ២០២១។ ត្រីមាសចុងក្រោយនេះចាប់ពីពាក់កណ្តាលខែមីនាដល់មិថុនា ដែលជាការប្រកួតប្រជែងគ្នាយ៉ាងខ្លាំងនិងទទួលបានរង្វាន់ក្នុងអណ្ណត្តិលោកជានាយកប្រតិបត្តិ និងបានចូលរួមជាមួយអ្នកពាក់ព័ន្ធសំខាន់ៗរបស់ MRC ដើម្បីបញ្ជាក់ពីទិដ្ឋភាពឧស្សាហកម្មកៅស៊ូនិងបង្ហាញផ្លូវឆ្ពោះទៅមុខរបស់យើងដែលស្ថិតនៅក្នុងសេណារីយ៉ូដែលមានការប្រែប្រួលនិងមិនច្បាស់លាស់។ ជាលទ្ធផលនៃការពិភាក្សាជាច្រើន លោកអាចចែករំលែកដោយមានទំនុកចិត្តថា ថ្នាក់ដឹកនាំ MRC មានទិសដៅច្បាស់លាស់។
បច្ចុប្បន្ន MRC ផ្តោតលើការពង្រឹងសមត្ថភាពនិងបង្កើត SME ក្នុងស្រុក ជាពិសេសក្រុមហ៊ុនមកពីវិស័យកៅស៊ូ។ បន្ទាប់មកក្រុមហ៊ុនទាំងនេះនឹងត្រូវបានការយកចិត្តទុកដាក់ ដូច្នេះពួកគេនឹងត្រៀមខ្លួនដើម្បីស្វែងរកទីផ្សារអន្តរជាតិ។
កម្មវិធីនេះបង្ហាញពីវិស័យសំខាន់ៗចំនួន ៤ រួមមាន៖ ការផ្តល់មូលនិធិ ការផ្តល់ជំនួយការគាំទ្របច្ចេកទេស ការបណ្តុះបណ្តាល និងការអភិវឌ្ឍន៍ទីផ្សារនាំចេញនិងម៉ាក ដែលទាំងអស់នេះអាចបំពេញតម្រូវការនិងសក្តានុពលរបស់ក្រុមហ៊ុនដែលបានជ្រើសរើស។
លោក Nurul Islam មានប្រសាសន៍ថា ផែនការបច្ចុប្បន្នគឺត្រូវមាន MoU រវាង MRC និង MRB និងភាគីពាក់ព័ន្ធឧស្សាហកម្ម មុនពេលយើងចាប់ផ្តើមសកម្មភាពដើម្បីលើកកម្ពស់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មលើគម្រោងស្រាវជ្រាវនិងអភិវឌ្ឍន៍ដោយក្រុមហ៊ុនផលិតផលិតផលកៅស៊ូ។ លោកជឿជាក់ថាឧស្សាហកម្មនេះ ត្រូវការការជំរុញខ្សែច្រវ៉ាក់តម្លៃពិភពលោក ហើយក្រុមហ៊ុនកៅស៊ូត្រូវរិះរកវិធីដើម្បីឱ្យផលិតផលរបស់ខ្លួនអាចផ្សារភ្ជាប់ជាមួយនឹងបុព្វហេតុឬគោលបំណងសំខាន់ៗ ហើយទីបំផុតទទួលបានការទទួលស្គាល់ពីអន្តរជាតិ។ កម្មវិធីភាពជាដៃគូរបស់អង្គការអភិវឌ្ឍន៍អន្តរជាតិ (IDO) របស់ MRC នឹងជួយឱ្យក្រុមហ៊ុនទាំងនេះ បង្កើនសមត្ថភាពរបស់ខ្លួនក្នុងការឈានទៅរកទីផ្សារ ដែលមិនទាន់មានទំហំធំជាងមុននិងរួមចំណែកដល់សុខុមាលភាពពិភពលោកផងដែរ។ ជាមួយនឹងគំនិតផ្តួចផ្តើមថ្មីនេះ ដែលនឹងមកដល់ឆាប់ៗនេះយើងសង្ឃឹមថា MRC អាចជួយបង្កើតគុណតម្លៃបន្ថែមទៀតដល់ឧស្សាហកម្មនេះតាមរយៈការផ្តល់ឱកាសទីផ្សារបន្ថែម ដោយការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនិងការវិនិយោគនូវផលិតផលកៅស៊ូថ្មីៗ ដែលបានពង្រឹងនិងផ្តល់ឧបករណ៍ឬបច្ចេកវិទ្យានាពេលអនាគត។
គំនូសតាងទិសដៅសម្រាប់និរន្តរភាពនិងការរីកចម្រើននាពេលអនាគត
ថ្មីៗនេះគណៈកម្មការទន្លេមេគង្គបានបង្កើតអង្គភាពនិងគណៈកម្មាធិការនិរន្តរភាពរបស់ខ្លួន ក្នុងគោលបំណងបង្កើតគុណតម្លៃរបស់ភាគីពាក់ព័ន្ធរយៈពេលវែង តាមរយៈការអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្រប្រតិបត្តិការដែលផ្តោតលើសេដ្ឋកិច្ចបរិស្ថាន សង្គម និងអភិបាលកិច្ចស្របតាមចក្ខុវិស័យនិងបេសកកម្មរបស់ MRC ។
យោងតាមលោកនូ Nurul Islam បានធ្វើសំណើរស្តីពីការបង្កើតអង្គភាពប្រកបដោយនិរន្តរភាពនៅ MRC ត្រូវបានធ្វើឡើងក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានខែចុងក្រោយនេះ ហើយក្រុមប្រឹក្សាភិបាលបានផ្តល់ការយល់ព្រមក្នុងការបង្កើតអង្គភាពនេះ។
ការបង្កើតអង្គភាពនេះក៏ស្របតាមកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការលើកកម្ពស់ការអនុវត្តកម្មវិធីទំនួលខុសត្រូវសង្គមសាជីវកម្ម ដោយទីភ្នាក់ងាររដ្ឋាភិបាល ជាពិសេសនៅក្រោមក្រសួងក្នុងការជួយសម្រាលបន្ទុកហិរញ្ញវត្ថុដែលសង្គមជួបប្រទះ គឺជំងឺរាតត្បាត Covid-19។
លោកបន្ថែមថាគណៈកម្មការទន្លេមេគង្គបានគូសបញ្ជាក់ពីយុទ្ធសាស្ត្រជាច្រើនដែលនឹងផ្លាស់ប្តូរឧស្សាហកម្មទៅរកផ្លូវប្រកបដោយនិរន្តរភាព តាមរយៈការចូលរួមនិងសហការជាបន្តបន្ទាប់ជាមួយភាគីពាក់ព័ន្ធ និយតករ អ្នកទិញ និងអ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងទីផ្សារនាំចេញសំខាន់ៗរបស់ម៉ាឡេស៊ី។ តាមរយៈការចូលរួមទាំងនេះ MRC នឹងអាចប្រមូលនិងវិភាគទិន្នន័យដែលអាចតាមដាននិងឆ្លើយតបយ៉ាងរហ័សចំពោះការវិវត្តទីផ្សារបានយ៉ាងរលូន។
MRC ក៏នឹងផ្តល់នូវគំនិតផ្តួចផ្តើមសំខាន់ៗដើម្បីបញ្ជាក់ពីឧស្សាហកម្មនាពេលអនាគត ជួយជំរុញវិស័យកៅស៊ូនិងប្រទេសងើបឡើងវិញ តាមរយៈខ្សែច្រវ៉ាក់តម្លៃពិភពលោក។ ទាំងនេះរួមបញ្ចូលទាំងការគាំទ្រ ការផ្លាស់ប្តូរឌីជីថលនការទទួលយកការរុករកបណ្តាញនិងកម្មវិធីដែលផ្តល់ដោយ IDOs និងការអនុវត្តគំនិតផ្តួចផ្តើម ដូចជាកម្មវិធី Pathfinder បេសកកម្មផ្គត់ផ្គង់អេឡិចត្រូនិកសកល និងពិព័រណ៍និម្មិតរបស់ MRC ជាដើម ។ លើសពីនេះ យើងកំពុងផ្តោតលើការលើកកម្ពស់ការវិនិយោគសម្រាប់ផលិតផលនិងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ។ មូលនិធិ3+1 (គំនិត ការច្នៃប្រឌិ និងការវិនិយោគ) នឹងផ្តល់ជំនួយសម្រាប់សកម្មភាពស្រាវជ្រាវនិងអភិវឌ្ឍន៍ ដើម្បីស្រាវជ្រាវនិងអភិវឌ្ឍផលិតផលកៅស៊ូនិងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ។
លោក Nurul Islam បន្តថា អង្គភាពពាណិជ្ជកម្មនឹងពិនិត្យមើលការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនិងការផ្សព្វផ្សាយផលិតផលនិងបច្ចេកវិទ្យាទាំងនេះទៅកាន់ទីផ្សារពិភពលោក។
គោលការណ៍នៃការចូលរួមការអភិវឌ្ឍន៍ឆ្ពោះទៅរកភាពធន់នាពេលអនាគត ការផ្លាស់ប្តូរវប្បធម៌ និងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវសុខុមាលភាពសង្គមនិងសមធម៌សេដ្ឋកិច្ច នឹងក្លាយជាពន្លឺដែលដឹកនាំដោយ MRC លើផ្លូវដែលយើងបានជ្រើសរើសឆ្ពោះទៅរកអនាគតប្រកបដោយនិរន្តរភាពស្របតាមអាណត្តិថ្មីរបស់យើងជា MRC។
ការកាត់បន្ថយការពឹងផ្អែកលើពលករបរទេសនៅក្នុងលំហូរផ្នែកខាងក្រោម
នៅថ្ងៃទី៤ ខែសីហា ឆ្នាំមុន MPIC បានប្រកាសថា រដ្ឋាភិបាលបានជំរុញឱ្យឧស្សាហកម្មនៅផ្នែកលំហូរខាងក្រោមនៃឧស្សាហកម្មកៅស៊ូជួលកម្មករម៉ាឡេស៊ីបន្ថែមទៀតបាន។ ដោយមានការយកចិត្តទុកដាក់ MRC បានបង្កើតមូលនិធិពិសេសដែលមានទឹកប្រាក់ចំនួន ៣៦លានរីងហ្គីដ។ ក្រុមប្រឹក្សាជឿជាក់ថា គំនិតផ្តួចផ្តើមនេះនឹងកាត់បន្ថយការពឹងផ្អែករបស់ប្រទេសនេះ លើពលករបរទេស ហើយរំពឹងថានឹងផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់ក្រុមហ៊ុនផលិតជាង ២០០ក្រុមហ៊ុនកម្មន្តសាលផលិតផលកៅស៊ូ ជាពិសេសវិស័យស្រោមដៃកៅស៊ូ។ ជំងឺរាតត្បាតកូវីដបានបណ្តាលឱ្យមានការកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងនៃតម្រូវការស្រោមដៃកៅស៊ូ។
តាមរយៈមូលនិធិនេះ MRC នឹងឧបត្ថម្ភប្រាក់ចំនួន ៣០០រីងហ្គីដ/ខែ រហូតដល់១២ខែ ជាការលើកទឹកចិត្តសម្រាប់ពលករម៉ាឡេស៊ីម្នាក់ៗដែលត្រូវបានជួលដោយក្រុមហ៊ុនចាប់ពីថ្ងៃទី១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២០ ដល់ថ្ងៃទី៣១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០២១ ដោយទទួលបានប្រាក់ខែអប្បបរមាចំនួន ១ ៥០០រីងហ្គីដ។ ចំនួនទឹកប្រាក់លើកទឹកចិត្តអតិបរមាមិនអាចទាមទារលើសពី ៧២០ ០០០រីងហ្គីដ។ ម្យ៉ាងទៀត ក្រុមហ៊ុននីមួយៗមានសិទ្ធិអនុញ្ញាតឱ្យទាមទារការលើកទឹកចិត្តដល់កម្មកររហូតដល់ ២០០នាក់។
ចាប់តាំងពីការចាប់ផ្តើមនៅក្នុងខែសីហាឆ្នាំមុន មានក្រុមហ៊ុនចំនួន៦០ បានចុះឈ្មោះដោយជោគជ័យនិងទទួលបានប្រាក់លើកទឹកចិត្តដល់កម្មករប្រមាណ ២ ៥០០នាក់។ ទឹកប្រាក់សរុបចំនួន ៤,៥លានរីងហ្គីដ ត្រូវបានព្យាករថា នឹងផ្តល់ដល់កម្មករប្រហែល ២ ៥០០នាក់ នៅក្នុងការដាក់ពាក្យលើកដំបូងនេះ។ ការដាក់ពាក្យបណ្តឹងទាមទារសំណងមានពីរដំណាក់កាលដែលក្រុមហ៊ុនអាចជ្រើសរើសដាក់ពាក្យស្នើសុំមូលនិធិបន្ទាប់ពីរយៈពេល ៦ ឬ ១២ខែនៅពេលជួលកម្មករ។
គម្រោងនឹងឈានចូលទីផ្សារមជ្ឈឹមបូព៌ា
ជាមួយនឹងការព្រួយបារម្ភ ប្រទេសម៉ាឡេស៊ីបានបាត់បង់ប្រទេសជិតខាងមួយចំនួនដែលជាអ្នកផលិតសំបកកង់។ ដោយដឹងអំពីរឿងនេះ MPIC, MRC និង MRB កំពុងកៀរគរដើម្បីស្តារនិងពង្រីកឧស្សាហកម្មសំបកកង់ក្នុងស្រុកឡើងវិញ។
សំណើនេះ តម្រូវឱ្យបង្កើតប្រតិបត្តិការផលិតកម្មថ្មីៗនៅក្នុងប្រទេស។ ដោយសារតែសារៈសំខាន់នៃយុទ្ធសាស្ត្រនិងតម្លៃទីផ្សារ វាអាចនឹងជះឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងដល់ឧស្សាហកម្មកៅស៊ូរបស់ប្រទេស។
ក្រុមហ៊ុនក្នុងស្រុកដែលចាប់អារម្មណ៍វិនិយោគនឹងត្រូវបានកំណត់អត្តសញ្ញាណនិងប្រកាស។ ឧស្សាហកម្មលំហូរផ្នែកខាងក្រោមរបស់យើងនៅក្នុងវិស័យសំបកកង់នឹងផ្តល់នូវតម្រូវការភ្លាមៗនិងត្រៀមខ្លួនរួចជាស្រេចសម្រាប់ការបង្កើនការប្រើប្រាស់ទិន្នផលកៅស៊ូក្នុងតំបន់ ដោយអនុគ្រោះដល់ម្ចាស់កៅស៊ូខ្នាតតូច។
ក្រៅពីនេះ MRC នឹងផ្តល់ការគាំទ្រដល់ក្រុមហ៊ុនដែលកំពុងសម្លឹងមើលការពង្រីកទីផ្សាររបស់ខ្លួនដើម្បីលើកកម្ពស់គ្រឿងបន្លាស់រថយន្តកៅស៊ូ ដែលផលិតនៅប្រទេសម៉ាឡេស៊ីដែលមានគុណភាពខ្ពស់។
អ្នកផលិតកៅស៊ូម៉ាឡេស៊ីអាចចូលរួមក្នុងពិព័រណ៌ពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិផ្សេងៗ ដែលទាក់ទងនឹងវិស័យកៅស៊ូស្ងួតរួមទាំង Automechanika Frankfurt ដែលជាពិព័រណ៌ពាណិជ្ជកម្មឈានមុខគេលើពិភពលោកសម្រាប់ឧស្សាហកម្មសេវាកម្មយានយន្ត ដែលមានអ្នកតាំងពិព័រណ៍មកពីទូទាំងពិភពលោក និង Automechanika Shanghai ដែលជាពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មធំបំផុតរបស់អាស៊ីសម្រាប់គ្រឿងបន្លាស់រថយន្ត ឧបករណ៍និងសេវាកម្ម។
លោក Nurul Islam បានឲ្យដឹងថា ក៏មានពិព័រណ៍ផលិតផលគ្រឿងបន្លាស់រថយន្ត បន្ទាប់ពីព្រឹត្តិការណ៍ពិភពលោកឈានមុខគេដែលតំណាងឱ្យឧស្សាហកម្មគ្រឿងបន្លាស់រថយន្តបន្ទាប់ពីការលក់អស់រយៈពេលជាង ២៥ឆ្នាំមកហើយ។ MRC ក្រុមប្រឹក្សាប្រេងដូងម៉ាឡេស៊ី (MPOC) និងក្រុមប្រឹក្សាឈើម៉ាឡេស៊ី (MTC) បានចាប់ផ្តើមរៀបចំ ការិយាល័យប្រចាំតំបន់កសិកម្មរបស់ម៉ាឡេស៊ីនៅទីក្រុង Jeddah ប្រទេសអារ៉ាប៊ីសាអូឌីត។ ការបង្កើតការិយាល័យនេះ នឹងជួយបង្កើនតម្លៃនាំចេញឧស្សាហកម្មកៅស៊ូ ហើយក៏ជាផ្លូវមួយសម្រាប់ឧស្សាហកម្មផលិតផលកៅស៊ូដើម្បីវាយលុកទៅទីផ្សារថ្មីនៅមជ្ឈឹមបូព៌ា។ MRC នឹងអនុវត្តផែនការដោយប្រុងប្រយ័ត្នដើម្បីធានាថាវិសាលភាពនិងមុខងាររបស់ការិយាល័យថ្មីនេះ មានភាពច្បាស់លាស់ ដើម្បីអនុវត្តកម្មវិធីទីផ្សារនិងផ្សព្វផ្សាយ។
ចាប់យកស្វ័យប្រវត្តិកម្មនិងឌីជីថល
ស្របតាមបំណងប្រាថ្នារបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការទទួលយកប្រព័ន្ធឌីជីថល MRC ក៏បានជំរុញឱ្យក្រុមហ៊ុននានាប្រកាន់ខ្ជាប់នូវបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្ម៤.០ដើម្បីកាត់បន្ថយការពឹងផ្អែកលើកម្លាំងពលកម្មនិងដំណើរការស្វ័យប្រវត្តិរបស់ខ្លួន។
ក្រុមប្រឹក្សាកៅស៊ូលើកទឹកចិត្តឱ្យក្រុមហ៊ុនកៅស៊ូចាប់យកការផ្លាស់ប្តូរបច្ចេកវិទ្យា តាមរយៈមូលនិធិសម្រាប់ស្វ័យប្រវត្តិកម្មនិងបច្ចេកវិទ្យាបៃតង។ មូលនិធិនេះ មានគោលបំណងផ្លាស់ប្តូរឧស្សាហកម្មឆ្ពោះទៅរកស្វ័យប្រវត្តិកម្មកាន់តែច្រើននិងបង្កើនការប្រើប្រាស់ និងការប្រើប្រាស់ធនធានថាមពលកកើតឡើងវិញដូចជា ថាមពលព្រះអាទិត្យ ជីវម៉ាស និងទឹក ដើម្បីជំរុញវិស័យនេះឱ្យសម្រេចបាននូវឧស្សាហកម្មប្រកបដោយនិរន្តរភាព។
ក្នុងចំណោមក្រុមហ៊ុនជាច្រើនដែលបានដាក់ពាក្យសុំមូលនិធិនេះ មាន៧ក្រុមហ៊ុន ដែលបានទទួលជោគ ជ័យ។ ថ្មីៗនេះ ក្រុមហ៊ុនពីរក្នុងចំណោមក្រុមហ៊ុនទាំងនោះបានបញ្ចប់គម្រោងរបស់ពួកគេដោយជោគជ័យមានក្រុមហ៊ុន៖ Cooltec Industries Sdn Bhd លើគម្រោងស្វ័យប្រវត្តិកម្ម និង Nastah Industries Sdn Bhd លើគម្រោងថាមពលព្រះអាទិត្យ។
លោក Nurul Islam លើកឡើងថា ជាមួយនឹងភាពជោគជ័យរបស់ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរនេះ យើងសង្ឃឹមថាក្រុមហ៊ុនផ្សេងទៀតនឹងចាប់ផ្តើមចូលទៅក្នុងឧស្សាហកម្ម៤.០នេះ ជាមួយនឹងជំនួយឥតសំណងដែលផ្តល់ដោយ MRC ដើម្បីពង្រឹងឧស្សាហកម្មកៅស៊ូរបស់ម៉ាឡេស៊ីបន្ថែមទៀត នៅក្នុងខ្សែច្រវ៉ាក់តម្លៃសកលទាំងមូល តាមរយៈគំនិតផ្តួចផ្តើមគំនិតច្នៃប្រឌិតនិងការបង្កើតថ្មី។ MRC ក៏បានពង្រីកកម្មវិធី FAGT និង ILF របស់ខ្លួនដើម្បីគ្របដណ្តប់លើវិស័យកៅស៊ូកណ្តាល។
ក្រុមប្រឹក្សាកៅស៊ូ ក៏កំពុងសម្លឹងមើលការណែនាំកម្មវិធីដែលមានលក្ខណៈពិសេសនិងរឹតត្បិតតិចជាងមុន ដោយផ្តោតលើការស្រាវជ្រាវនិងអភិវឌ្ឍផលិតផលកៅស៊ូថ្មីៗ ការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម និងនិរន្តរភាពសម្រាប់ការចល័តឧស្សាហកម្មកើនឡើង៕